Hoe onderscheid je jezelf van anderen die hetzelfde doen als jij? - Dream Brand

Je scrollt op social media en je ziet wéér iemand die hetzelfde doet als jij. Het maakt je onzeker. Want die ander doet het vast veel beter dan jij. Dat is natuurlijk bullshit! 💩 Jij bent gaan doen wat je nu doet, omdat je er goed in bent, omdat je mensen hiermee kan helpen en vooral omdat je het leuk vindt. Maar waarom zouden ze nou voor jou kiezen in plaats van die voor die ander?⠀

“Hoe onderscheid ik mezelf van anderen die hetzelfde doen als ik?” 🤷🏼‍♀️ Dit is echt de meest gestelde vraag van mijn klanten.⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀

Daar kan ik heel kort over zijn. Jij onderscheidt jezelf door helemaal jezelf te zijn! Vooral als je jezelf inzet als personal brand is dat makkelijk. De marketing van nu zit heel erg op échte verbinding. Mensen doen zaken met mensen. Zelfs als jij een product verkoopt kan het heel goed werken om jezelf als personal brand neer te zetten. Mensen moeten het jou gaan gunnen. Dus een vraag als ‘Wie ben je nou eigenlijk?’ is echt super belangrijk om jezelf te stellen. Wat maakt jou jou? Wat zijn jouw karakter eigenschappen? Als je het lastig vindt om het zelf te zien. Vraag het eens aan familie, vrienden of fijne klanten.
⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
Wat mij altijd helpt is om een aantal kernwoorden op te schrijven die echt bij mij en mijn brand passen. Als je daar alles aan toetst, dan zie je sneller of je echt jezelf laat zien of dat je juist afdwaalt.⠀

Neem deze kernwoorden ook mee in je visuele branding. Ben jij bijvoorbeeld heel vrolijk en spontaan, kies dan ook voor kleuren die daarbij passen. Een strak lettertype in grijze en zachte blauwe kleuren passen goed bij rust en zakelijk, maar zou ik niet zo snel gebruiken bij vrolijk en spontaan. Ik denk bij deze woorden bijvoorbeeld eerder aan een handgeschreven letter in de kleur geel of roze. ⠀⠀
⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
Hoe is dat bij jou? Ben je echt jezelf? En zie je dat ook terug in jouw visuele branding?⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀

Wil jij leren hoe je zelf een authentiek brand neerzet? Op 31 januari lanceer ik hier een training over. Wil jij als eerste vrijblijvend op de hoogte zijn van alle ins & outs van deze training. Laat je e-mailadres dan even achter via onderstaand formulier.

Wil jij leren hoe je zelf een aythentiek brand neerzet?

Kijk dan even op onderstaande pagina.