Wat wil jij graag dat de bezoeker op jouw website gaat doen?

Het is belangrijk om de focus op 1 duidelijke call to action op je website te hebben. Als je er teveel hebt, dan haken bezoekers af. Het is namelijk verwarrend of ze krijgen keuzestress en daarmee jaag je ze als het ware weg van je website.

Dat betekent natuurlijk niet dat je maar 1 actie op je website mag hebben. Maar de focus moet vooral op 1 liggen.
Ik geef je een voorbeeld. Als jij weet dat klanten makkelijk ja zeggen tijdens een kennismakingsgesprek, dan kun je de bezoekers van je website regelmatig uitnodigen voor een kennismakingsgesprek. Daar ligt dan de focus op op je website. Of je geeft er een andere mooie titel aan. Een gratis sparringsessie werkt ook heel fijn.

Een ander voorbeeld. Als jij online trainingen verkoopt via een funnel, dan kan de focus liggen op een gratis download. Want dat is de ingang van je funnel. Als jij die regelmatig aanbiedt op jouw website, dan is de kans groot dat ze zich gaan aanmelden.

Als jij meerdere producten en diensten aanbiedt, dan zou ik ervoor kiezen om het zo laagdrempelig mogelijk te maken om contact met je op te nemen. Dan kun jij ze in een adviesgesprek aangeven wat het meest geschikt is.

Maar belangrijk is dus dat je niet 20 dingen tegelijk aanbiedt. Je moet mensen uiteindelijk begeleiden door je website. Jij kent jouw product of dienst heel goed, maar voor iemand die voor het eerst op je website komt moet je het rustig opbouwen. Dus kies 1 duidelijke call to action en leg daar de focus op.

Denk er alvast over na, al is het maar in je hoofd. Dan ben je bent super goed voorbereidt op de workshop! En no worries als je nog niet toegekomen bent aan deze opdrachtjes. Dan ga je hier gewoon lekker mee aan de slag tijdens de workshop.

Dit was de laatste opdracht vooraf.​​ Heel veel succes met de laatste voorbereidingen en we zien elkaar snel.

Liefs,
Yvonne